RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

25 December, 2010

Home » , , , , , » Anugerah Skrin Rancangan Maksiat

Anugerah Skrin Rancangan Maksiat

Assalamualaikum semua,

ASK2010 1

Amacam? Dah tengok anugerah skrin? Tak tengok? Tipula..Betul tak tengok nie? Bagus-bagus. Lagipun rancangan macam tu memang tak patut korang tengok pun sebenarnya..samala jugak dengan Anugerah Bintang Popular, Juara Lagu dan program-program yang sama waktu dengannya.

Tapi boleh dikatakan ramai jugak yang tengokkan..termasuklah jugak Skype. Betapa lemahnya iman Skype ni kan. Bukan apa..walaupun ‘pum pam’ dok cakap pasal agama, sirah Nabi tapi tengok gak bendalah nie kan. Tapi Skype tengok kejap jela pastu terus tukar citer lain. Tapi lepas tu bukak balik. Biasala..iman lemah katakan..

Bila dah bukak balik tu, tup2 penyampaian hadiah pasal dram yasmin ahmad kot pastu sharipoh amani berkata-kata..bla..bla..bla…malas Skype nak cakap. Korang dah tahukan skrip dia. Kata-kata dia nie langsung tak sesuai dengan baju yang dipakai sharipoh nie. Kameraman plak baik je ambik gambar half daripada dada ke atas. Memang nampak telanjangla kawan nie. Aduhh..nie sebenarnya yang Skype dok benci sangat dengan artis nie. Tak pasal2 dapat dosa free.

Mulut dorang ‘pum pang’2 macam dok cakap “InsyaAllah2, filem sekian2 akan keluar bulan depan tapi pakai baju singkat2, nampak itu, nampak ini.” Korang pun satu, dok promote gak artis2 nie. Saya sukala fahrin ahmad, eh, saya sukala lisa surihani..macam tuttt…(Skype tidak menyumpah ok) dorang nie kalau korang tanya kenapa dorang peluk2 time berlakon, mesti dorang akan cakap pengarah suruh buat macam tu. TU JAWAPAN BODOH YANG TAK BOLEH DITERIMA AKAL. Pengarah dengan ALLAH mana lebig “BESAR” beb? Kat situ pun para2 artis2 dah kalah dah kalau nak berdebat.

Walaubagaimana lemah sekalipun iman Skype nie tak bermakna Skype akan akur dan bersetuju dengan mereka2 itu. Kita nie kalau tak boleh nak nasihat dorang nie, kita patut mengutuk perbuatan mereka dengan harapan mereka sedar tapi alangkah sedihnya Skype apabila ada juga sebilangan blogger yang Skype anggap dorang nie sepatutnya cerdik tapi sebenarnya tak cerdik. Mana taknya, ada yang pergi ke anugerah skrin tersebut untuk melihat program tersebut.

Blogger2 nie sepatutnya dorang cerdik sebab apabila dorang berblog, dorang akan dapat lebih ilmu yang dikongsikan di alam maya. Tapi ada lagi yang bodoh pergi support rancangan maksiat nie. Tengok sajalah macamana pakaian2 mereka tu. Kita ada agama beb, mana ko campakkan agama ko tu? Jangan disebabkan glemer, teknologi dan sebagainya, korang tolak Islam tu ke tepi.

Ada plak blogger2 yang buat entri mengenai pemenang2 anugerah skrin tu plak. Tu dah kira promosi rancangan maksiat tau. NOT I SAID BUT THEY SAID HERE. Ok, fine. kalau korang nak tengok jugak rancangan macam nie..boleh tapi korang suruh penerbit rancangan nie pastikan semua orang kat dalam tu pakai baju yang tutup aurat dan kalau yang non Muslim plak pakai pakaian yang tidak menjomlok mata sang nafsu, pastu drama2/filem2 yang ditayangkan tu mengikut syariat Islam. Jangan ada pegang2 tangan, peluk2 dan sebagainya.

Eh, korang sedar tak nie? Bangunlah..jangan bermimpi dengan nikmat dunia ni. Jangan ikutkan sangat kemahuan duniawi korang nie. Dok kejar dunia, akhirat terlepas.

pss…ramai blogger2 yang menghalalkan perkara haram dalam blog beliau. tidak terlepas juga dalam blog skype dan blog blogger2 femes…fikir2kan…

pss lagi..sila tegur skype jika apa yang dikatakan ini tidak benar dan jika ada entri2 skype sebelum nie terdapat unsur2 mempromosikan dosa. plzz.. ;)

ok2..pss yang last skali..

anugerah skrin nie meb kurang sket dia punya penangan sebab tak happening sangat. tengoklah anugerah bintang popular dengn juara lagu nti..

ok2..yang nie confirm last..

klu xde rncangan2 mcm nie orang takdela dpt dosa wahai penerbit2. klu nk bt jgk sila ikut panduan Islam.

 

Salam Ukhwah,



28 comments:

SobriMansor said...

Pelihara la iman dan tingkah laku kita agar tidak sama seperti mereka juga. Perkara yang baik kita ikut dan yang buruk kita tinggalkan dan buang jauh2

luna Q jimat said...

salam ziarah, tgk tv tu pun dah dikira berdosa gak actually... :)

CikGadis said...

tima kaseh kerana mengingtkan :)

AISHA INANI said...

nice entryy.......

aku tak tgok wehh, keluar jalan jap dgn kawan... hee, baik takk?

artis malaysia mmg melampau, tak sedar diri org mlysia buat cara malaysia, ni........ haihhh!

we are muslim country, but the way we act are like...... hmmm.

Budak ais_94 said...

brother, i really like ur entry.. full respect and credit to u!
chayok r brother ;D

Enna Banana said...

enna tak tgk sebab menyampah, terus tutup tivi ouhh, meluat! ahaha

kakchik@ella said...

tak sempat tgk la skype. semlm mngajar aerobik sampai kul 10.

Afiq Bukhari said...

terbaik~! haha mmg smlm aq tertngok tv, terkejut giler tgk si penerima award yang sorang tuh, pakai baju putih x cukup kain. bapak singkat giler baju ngn otak zzz

princeduyong said...

kenkadang kita jadi bisu bila bab camni kan.... tahniah bro...

Nor ' Atikah bt NorBaki said...

nak jadi insan yang hanya mendengar... kerana saya selalu alpa... tapi bangkit kembali selepas di ingatkan,,,

irwanpauzi said...

betul tu skype..biasalah benda yg elok nie x seronok manakala yg haram 2 seron0knya.apa2 hal entry yg bagus.semoga kita sama2 membulatkan tekad utk menuju kearah yg baik.apa2 pun alahamdulilah kerana skype yg lama telah terjun dgn labu2nya.semoga skype br ni akan berkekalan.

Skype Crew said...

@sobri

Btl tu sobri..kita kena sntiasa jaga & upkan iman kita.. ;)

Skype Crew said...

@luna

skype stuju tp xbrp stju ngn cik luna..hehe, tgk tv blh..xde mslh tp citer yg kita tgk tu mstilah xde unsur2 yg maksiat. ;)

Skype Crew said...

@cik gadis

sama2 cik gadis..nti tlg igtkn jgkla skype dan kaum adam yg lain yer.. ;)

Skype Crew said...

@aisha

kuar g jln2 kt ne tu?huhu..

sesetengah mereka ada yg ok tp terlalu sedikit.

M'sia adlh Islam pada nama...

;)

Skype Crew said...

@ais

thanx ais..skype just nk kita xsedar dan kembali kpd Islam. Dunia hiburan tanah air kita nie dah melampau..

Skype Crew said...

@enna

yeke enna? leh caya ke nie?hehe...

bgs2..huhu..

Skype Crew said...

@ela

wah..aerobik, bgs tu. baik utk kesihatan. teruskan berarobik.. ;)

Skype Crew said...

@afiqbukhari

tertengok jgk ke..?haha

Skype Crew said...

@princeduyong

stuju dgn p3 duyong..tu pslla skype bersuara nie. xnk bg kita terus membisukan diri.

Skype Crew said...

@atikah

xpe atikah..meb mula2 ni kamu hny dgr tp InsyaAllah lps ni Allah kuatkan hati kamu utk mpjuangkan agama-NYA. ;)

Skype Crew said...

@irwan a.k.a footpc

siot jer..haha. InsyaAllah, sama2 kita doakan..Amin..

skype bukan apa wan...haha

Enna Banana said...

sila lah percaya pada enna, enna tak tgk pun anugerah cam bongek tuh, enna tak tahu pun sapa menang tau, sangat sedih :(

Skype Crew said...

@enna

olololo..mucuk2, skype gurau jela.
skype caya kt enna..gud gurlz.. ;)

mancai said...

salam singgah, dah bertahun tak pernah layan mana2 jenis anugerah hiburan apapun...

Skype Crew said...

Alhamdulillah mancai..teruskan utk tdk tgk rncangan2 sebegitu. ;)

RedBoys said...

memang artis skrg trend pakai baju x cukup kain ke? kesian aku tgk. yg bertutup alhamdulillah la.

Skype Crew said...

artis kita nie dah terikut2 artis barat..tgk jela cane pkaian artis2 barat time awards2 cani..

skype ada dgr dato sri rais yatim ada tegur pkara nie.. Alhamdulillah, tapi hrp2nya pihak2 karyawan atau yg sama waktu dgnnya blh ambik tindakan selanjutnya..

Related Posts with Thumbnails