RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

20 February, 2012

Home » , , , , » Biodata Ustaz Azhar Idrus

Biodata Ustaz Azhar Idrus

Assalamualaikum & Salam Sejatera,

Keluarga Ustaz Azhar Idrus

BIODATA LENGKAP USTAZ AZHAR IDRUS 

Nama Penuh: Ustaz Azhar Idrus

Tarikh Lahir: 12 Februari 1964

Umur: 48 Tahun

Asal: Kuala Terengganu, Terengganu.

Kerjaya: Pendakwah & Penceramah Bebas

Latar Belakang Pendidikan:

  • Sekolah Rendah Hj. Mohd Sharif, Alor Setar, Kedah.
  • Sekolah Menengah Darulaman Alor Setar, Kedah. (Tingkatan 1 dan 2)
  • Sekolah Menengah Sultan Sulaiman, Kuala Terengganu (Tingkatan 3 hingga 6)

Hobi: Fotografi

Isteri: Rogayah Binti Sulung (42), Wan Halimatun Nisa’ Binti Wan Mohd Nor (26)

Anak: Nur Madihah Asyiqin (20), Nur Farhah (19), Mohd Faqihuddin (18), Mohd Zuhaili (16), Ikhwan Najmi (14), Khairul Mukmin (7), Rasydan (6).

Ust Azhar dan Anak2

ustaz azhar dan isteri

Semoga Ustaz Azhar Idrus terus diberikan rahmat oleh Allah Taala untuk menyebarkan agama Islam kepada rakyat Malaysia & rakyat amnya. InshaAllah.. ;-) 

2 comments:

Anonymous said...

DATUK YIP Kum FOOK, MCA PENGERUSI GOMBAK menghina dan ANTI Sami-Sami Buddha.

Dengan berhormati penganut ke dalam Dhamma,

Saya ikhlas hendaklah menggunakan bahasa secara terbuka pengalaman pahit yang sebenarnya telah berlaku di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA.

Saya tidak berpuas hati dengan Pengerusi MCA Bahagian Gombak (Yip Kum Fook) dan Pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI (Yip Kum Fook) kerana dia menggunakan cara yang ganas dan sombong dalam membawa masuk sekumpulan individu dari tempat-tempat lain untuk memprovokasi dan memijak sucidarat dan tanpa apa-apa sebab bunyi yang dipanggil polis untuk menahan Sami apabila bertentangan untuk mengaibkan penyembah Buddhisme.

Saya amat ingin bertanya di sini bahawa apa dosa besar dan jenayah telah dia telah melakukan setakat anda peguam Datuk Yip Kum Fook dengan cara atau oleh penjahat yang dipanggil polis untuk menahan seorang rahib yang seperti dia?

Saya datang dari Pulau Pinang, saya adalah pendatang baru dan saya sementara meletakkan di PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI untuk mengkaji dan belajar untuk mempraktikkan Buddhisme. Ketika di kuil tersebut, saya tidak tahan dengan cara yang peguam Datuk Yip Kum Fook berkelakuan, sikap anda tidak sopan, sombong dan tidak terkalahkan dalam merawat ketua Sami di Kuil.

Kerana saya berkata beberapa perkataan mengenai kelakuan anda kepada anda peguam Datuk Yip Kum Fook, anda menggunakan cara-cara kotor untuk menyakiti Sami. Ia adalah sesuatu yang tidak boleh diterima dan membuang satu contoh yang sangat buruk.

Untuk pengetua sebuah sekolah, jika pelajar itu dan telah melakukan suatu kesalahan, pihak polis mestilah sebagai perkara ihsan bertemu dengan pengetua, cuba untuk memahami situasi sebenar, sebelum polis mengambil sebarang tindakan. Ini adalah amalan biasa.

Tetapi ia memohon maaf untuk mengatakan, bahawa peguam Datuk Yip Kum Fook yang dirinya adalah seorang peguam memilih untuk mempunyai dilakukan. Jika tidak, dia tidak bertindak selaras dengan ajaran Agama Buddha dan memandang rendah kepada semangat Buddhisme untuk satu tujuan, menunjukkan bahawa dia adalah pengerusi yang kuat Bahagian MCA Gombak dan pengerusi PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau menuntut pihak polis untuk menahan Sami Buddha untuk merealisasikan motif beliau

Ia amat bertuah yang disebabkan oleh hakikat bahawa agama itu sendiri adalah satu perkara yang sensitif, malah anggota polis Melayu difahami dan dihormati agama, budaya dan adat resam kaum lain, jadi mereka tidak terburu-buru mengambil apa-apa tindakan. Jika tidak, akibatnya akan menjadi bencana.

Anonymous said...

Saya faham mengapa peguam Datuk Yip Kum Fook amat marah dan juga turut bertambah. Sebab utama adalah seperti berikut. Ketua Sami PERSATUAN PENGANUT BUDDHA SAMNAK SAMBODHI. Beliau telah Ketua Sami selama 20 tahun. Beliau adalah arkitek dan memainkan penting dalam meningkatkan dana awam untuk membina Kuil Buddha.

Ketua Sami itu cemas untuk mengetahui bahawa seseorang yang baru seperti dia peguam Datuk Yip Kum Fook; pengerusi MCA Bahagian Gombak tidak berjalan di bercakap. Bercakap beliau yang indah dihiasi dengan kemanusiaan, menurut dan moral.

Tetapi dalam amalan, beliau sentiasa dipinggirkan dan ditolak keluar orang-orang yang melihat mata ke mata dengan dia. Jawatankuasa Kuil sebaliknya membuat kebanyakannya saudaranya. Selain itu, dana Kuil Buddha tidak diuruskan secara telus. Akhirnya, motif sebenar beliau ialah untuk menghidupkan tanah yang tulen dan suci menjadi batu loncatan politik dan alasan politik dan dari tempat ibadat menjadi harta peribadi.

Ketua Sami amat menyedari apa yang telah diambil diletakkan, tetapi untuk mencari memelihara kesejahteraan keseluruhan kuil, dia memberinya nasihat Yip Kum Fook peguam berniat baik. Tetapi nasihat sedemikian telah tidak diterima dengan baik, ia dibuat peguam Datuk Yip Kum Fook tidak berpuas hati, resah dan berlari liar. Bukannya mengendahkan nasihat itu, dia menggunakan setiap peluang untuk mencipta masalah dan untuk menganiaya Ketua Sami dan Sami-Sami supaya mereka tidak lagi boleh tinggal dan meninggalkan kuil Buddha.

peguam Datuk Yip Kum Fook dan pengerusi Bahagian Gombak MCA yang penjahat, reka bentuk adalah jelas dan yang gaya adalah hipokrit dikenali oleh semua orang ... kata-kata manis anda boleh menipu dan mengelirukan beberapa orang beberapa masa, tetapi anda tidak boleh lakukan ia pada setiap masa. Nasib karma atau takdir agama Buddha pasti akan menimpa.

Sebagai perkataan terakhir saya, saya ingin mengambil kesempatan ini untuk memberkati dia, boleh peguam Datuk Yip Kum Fook bangun dengan realiti, bertaubat sebelum terlambat. Melakukan apa yang baik, menumpahkan jahat.

Anda Dhamma,

Ven. Piya Phra Dhammo.
Pulau Pinang, Malaysia.

Kita menterjemahkan Bahasa Cina dan Bahasa Inggeris ke Bahasa Malaysia (sebab!) kerana kita mahu memberi semua orang tahu dan memahami terperinci maklumat mengenai, juga untuk memberi orang ramai mengetahui perkara ini (SEJARAH), ini bukan untuk menyerang individu DATUK YIP Kum FOOK, sila klik di sini untuk melihat: - http://margeemar.blogspot.com/2012/02/blog-post.html?commentPage=3

Related Posts with Thumbnails