RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

02 June, 2011

Home » , , , » Adinda Evans Bikin Panasss!!!

Adinda Evans Bikin Panasss!!!

Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

juliana evans adinda evansjuliana evans yg xde pape kaitan pun kono…

Skang nie tengah kecoh di twitter, facebook dan blog mengenai seorang hamba Allah yang bangga mengaku sudah tidak mempunyai dara. Umur remaja tu masih lagi di awal usia muda remaja iaitu 14 tahun.

Blog budak nie mendapat sambutan yang amat menggalakkan, kalau dia pasang nuff tentu boleh dapat banyak duit tapi bukan duit yang budak tu nak TETAPI KASIH SAYANG. Budak itu menggelarkan dirinya Adinda Evans atau Daten Milano.

Gadis muda remaja nie  yang dikatakan bajet hot dan bangga dengan ketiadaan daranya dicemuh, dikeji, dikutuk, dihina bertalu-talu. Rata-rata komen di blog dan di fan pages fb budak nie dipenuhi dengan komen yang negatif. Jika dinilai melalui nisbah persepuluh, hanya 1:10 sahaja yang memberikan komen yang positif ataupun mengajak anak gadis ini bertaubat kepada Allah s.w.t.

Sungguh bagus sikap orang Malaysia kita yang ‘sudi’ ambil berat tepi kain orang namun sedarkah kita bahawa cara kita jaga tepi kain orang itu tidak berapa betul. Anak gadis ini masih muda remaja, masih mentah dan memerlukan bimbingan daripada yang kita yang lebih tua.

Betul..perbuatan budak itu yang membangga diri dengan ketiadaan daranya juga adalah perbuatan yang memalukan dan tidak wajar namun adakah kita sewenang-wenangnya boleh menjatuhkan hukuman sebegitu rupa kepada anak gadis ini tanpa mengetahui sebab musababnya.

yg sbnrnya

Kalau ikut gambar kat atas tu, katanya seperti dia dirogol tapi aku tak berapa faham jugakla dia punya ayat sebab ayat dia tu macam tergantung sket. Namun bagi aku, aku rasa dia dirogol dan dia jadi begini disebabkan stress dan bagi menghilangkan stress, budak nie mula meluahkan perasaan dia melalui blog.

Budak nie mula menulis blog pada 16 Nov 2010(mengikut tulisan pertama dia di blognya), iaitu kira-kira setahun yang lepas dan pada 5 Dec 2010, dia mengeluarkan entri yang bertajuk “Kesah Ape Aku Bukan Virgin”.

Aku tertarik dengan satu ayat dia yang berbunyi:

aku tau dlm dunia ni tak ramai ponpuan ada DARA. skrg susa nk dpt girl yg ade dara.

Betul tak apa yang dia cakap tu? Korang setuju tak apa yang dia cakap? Aku memang setuju dan kebanyakan yang dah takde dara tu disebabkan dirogol ataupun atas kerelaan sendiri dengan teman lelaki? Bagi aku, perempuan yang ramai dah takde dara tu adalah perempuan yang telahpun dinodai oleh teman lelaki.

Malah, mungkin di antara 836 orang yang komen di entri budak tu..mungkin ade beberapa orang LELAKI ataupun PEREMPUAN yang telah ternoda tetapi komen bagai nak rak seperti mereka suci daripada dosa. “Kemonlah”..bagi ruang kepada budak tu. Kita sebagai yang lebih dewasa menasihati dia dan bukannya menghina dia.

@NajibRazak, keruntuhan moral di kalangan anak-anak muda sekarang makin teruk..makin teruk..makin teruk wahai hamba Allah yang ‘berpangkat’ dato. anda sebagai perdana menteri Malaysia perlu ambil langkah sewajarnya. Jangan hanya kejar pada ekonomi tapi akhlak anak-anak muda rosak.

Emas bagi sesebuah negara BUKANLAH emas kuning (Emas) mahupun emas hitam (Petrol) TETAPI 'EMAS' bagi sesebuah negara adalah PEMUDA YANG SOLEH.

Kalau dato seri jahil agama takpe sebab saya pun masih jauh dalam mendalami ilmu agama dan teramat jahil tapi kita ada ulamak wahai dato seri..kita ada mufti dato seri..kita ada para ilmuwan wahai dato seri.

Jumpalah mereka untuk minta pendapat wahai dato seri…mereka tidak dibayar wahai dato seri, mereka tidak mengikut arahan mana-mana pihak kecuali arahan daripada Allah Taala. Jangan tanya ulamak anda wahai dato seri…

gaya seks bebas gambar hiasan tapi nie betul2 berlaku wahai menteri ‘berpangkat dato’

Jika dato seri betul-betul ikhlas memperjuangkan rakyat Malaysia, dato seri seharusnya tidak takut untuk memberikan kuasa kepada pihak lain yang mungkin boleh mengatasi akhlak anak muda mahupun di lain bidang. Namun saya tidak rasa dato seri ikhlas..

Ingatlah wahai hamba Allah yang ‘berpangkat dato’, pangkat anda tidak menjanjikan apa-apa jika anda gagal mendidik umat Islam menuju ke arah yang betul.

Mintak tolong sangat2 dato seri najib…anak muda dah start punah wal ranah dah nie…



19 comments:

AzianKhalil said...

pastu himpunkan sejuta belia negara..hidangkan KPOP...

Cik NeyNa said...

ermmm..tapi kan kalau bagitau dato' pon camner dia nak kawal..sedangkan parents bebudak tu pon tak mampu nak kawal anak sendiri yang sorang itu...

Jimie SC said...

@nafisa

tersangat2 rugi, sepatutnya apabila dapat mengumpulkan sejuta belia..inilah masanya utk buat program yg ke arah Islam. Perbanyakkan program keagaamaan spt pertandingan mengaji, hafazan, nasyid & etc.

Dan pd masa yg sama, nak buat kpop ke pop kuiz pun buatlah tapi jgn smpi program tu kawal kita. kita yg kenal kawal. dont be anak muda melebih2 dlm program hiburan..

UBAH..UBAH..UBAH...

Jimie SC said...

@cik neyna

tq sbb sudi komen, btl..ibubapa budak nie xdpt nk kawal anak dia. mmg ibubapa dia yg bersalah.

namun apa yg sy tekankan kpd pm kita adalah overall of this issue. keruntuhan moral remaja skang amat teruk. remaja2 dah teralu bebas & dimanjakan dgn environment yg bebas.

environment itu dtgnya drp kita masyarakat & program2 yg dianjurkan. pm ade kuasa utk laksanakan undang2 agama so why they do not do seriously. InsyaAllah, sy percaya..jika jika PM betul2 berjuang demi agama, dia akan memimpin masyarakat dgn environment Islam & bknnya environment barat yg bebas. ;)

Anonymous said...

@nafisa ape masalah ko nk sebut2 kpop bagai.. takde nye kaitan kpop dengan kes2 rogol zina neh,, ke ko yg x ske kpop ... then mcm2 la ko accuse kpop.

.::: Princess MOMOY :::. said...

kalau orang yang kena rape mestilah TRAUMA bukannya BANGGA cerita bagai dalam blog.

Then bila plak kalau hukuman rogol kena hukum gantung? tu cuma statement jaga air muka sahaja tu

" dia maen dengan i sebab terpaksa" terpaksa? apa punya jawapan la tu. adoi laa... memang remaja sekarang dah rosak
tapi bila ditegur dikatakan sibuk jaga tepi kain orang.
nak lentur mmg la dari rebung
dah jadi buluh nnt ?

Anonymous said...

1. Ex I rogol I...kerna terpaksa..
2. Hukuman rogol bole kena gantung mati ke? Hukuman negara mana?

shafizah said...

@anonymous 1; kpop 2 satu bentuk hiburan. apa yg nafisah nk ckp 2 adalah kerajaan himpunkan belia lepas 2 sogok budak2 ni dgn hiburan segala bagai semua. kebetulan yg dtg 2 team kpop. saya tahu awak mesti minat kpop. saya pun minat korea2 ni. tp jgn terlalu sensitif. yg batil tetap batil, cuma setan saja selalu pujuk kita dan kaburkan mata. nak berhibur tak salah, tapi mesti ada batasnya.

Jimie SC said...

@anony 2.44:
rileks anony..jgn mrh2, cuba anda fikir dgn minda Islam apa yg cuba yg dicakapkan oleh sdri nafisah tu. ;)

Jimie SC said...

@princess nomo:

ya..btl tu, org yg kena rape biasanya akn trauma tp smpi bila mereka perlu trauma? smpi bila? mereka perlu teruskan hidup sdri wlaupun masih dihantui peristiwa hitam tsbut.

dan meb dlm kes adinda ini, mgkin dia tdk dibimbing oleh ibubapa dia dgn cara yg btl utk mengatasi mslh trauma tsbut. Jadi, terjadilah perkara spti skrg.

mengenai hukuman yg dia nyatakan mmg agk mencurigakan tp kita bersangka baik jela. Lgpun agama kita menekankan kita spy bersangka baik pd org.

Jaga tepi kain org bgs tapi biar kena dgn caranya..klu tgk kt blog dia kbnyakan dok caci,hina,kutuk dia..spttnya kita nchat dia ke arah kebaikan.

p/s:betulkan sy jika sy salah..

Nad said...

bagi saya kalau dia nak luahkan rasa dlm blog di da tak dara atau di rogol.. tak usah macam tu. (merujuk ayat dia di blog sendiri).. at least dia tulis sesuatu yg menginsafkan diri atau menampakkan dia benar-benar taubat..

but nampak macam senang jatuh hati dan bertukar pasangan..

meyaa meyoo said...

I suka entri neh. Bila search pasal adik neh, almost 90% is talking bad about her and keep on blaming her. well, bukan nak backup dia tapi rasanya kita tak patut la cakap camtuh. Rasanya dari gaya penceritaan dia dekat blog pun, we knows, she might actually lack of love.

Jimie SC said...

@cik nad

cara dia luahkan prsaan dia mmg salah tp tulah realiti bdk skrg nie. skype rse bdk nie kurang kasih syg kot. tu yg asyk dok cari kasih syg dgn lelaki.

InsyaAllah, kita sama2 doakan dia insaf & bertaubat kpd Allah s.w.t.

Jimie SC said...

@meyaa

btl tu meya..klu kita asyk dok hentam lagi kuatla bdk tu meroyan. api jgn padamkan dgn api mmg xdpt.

kita cuba bg nasihat dgn cara berhikmah, InsyaAllah..Allah itu Maha Pengasih & Penyayang.

Syafiq said...

hye! Nice blog..feel free to follow,mekaseh =)

http://www.duniakiesya.blogspot.com

anonymous_gem said...

ape ke bengap sgt bdk ni?kalau aku jd BF die 'I love u Capital" 2 aku lari weh!malu siot ble GF buat statement cam 2..kalau BF die pon bangge aku xtaw la..padan la deorang 2 org..Bdk2..mmg xpk pnjg..ump..Mak Bapak die tau x pasal statement die tuh???sadis btl kalau deorang bace...:(

rosnita said...

akhir zaman,...dosa sangat dibanggakan...:(

Anonymous said...

minta izin nak copy ayt dalam blog anda...TERIMA KASIH.

ASSALAMUALAIKUM

Anonymous said...

"sepatutnya apabila dapat mengumpulkan sejuta belia..inilah masanya utk buat program yg ke arah Islam. Perbanyakkan program keagaamaan spt pertandingan mengaji, hafazan, nasyid & etc"... u rs kalo program camni diperbykkn agak2nye belia nak dtg ke x?? xpyh pergi kat event tu la. tilawah al-quran yg ada dlm tv tu u tgk x? pertandingan nasyid, hafazan sume tu u tgk x? yg ada kat dlm tv tu pun belia xtgk ni kan nak attend event2 camtu. so, jgn slhkn kerajaan. belia tu sndiri sepatutnye kne pikir yg mana baik and buruk.. think before u speak. jgn nak slhkan kerajaan je

Related Posts with Thumbnails