RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

04 April, 2011

Home » , , , , » Perkara Paling Cantik Di Dunia

Perkara Paling Cantik Di Dunia

Assalamualaikum semua,

Ape habaq? Dah lama kita tak bersuakan? Rindu plak Skype dengan blog-blog korang..hampir sebulan Skype tak update dan tak jenguk dunia blog. Thanx kepada korang yang sudi jugak singgah walaupun hampir sebulan Skype tak update namun Skype percaya apabila korang masuk ke blog Skype korang takkan rugi sebab Skype menyajikan perkara-perkara yang bermanfaat buat korang.

Oh yer, kalau ada entri-entri kat blog Skype nie macam menyeleweng dari agama or something like that, Skype harap sangat korang dapat tegur k. Ok, sebagai pembuka entri untuk April nie..Skype nak share ngan korang gambar-gambar ‘Perkara Paling Cantik Di Dunia’.

Jom usha-usha gambar tue.. ;-)

Rumah Paling Cantik Di Dunia

Most Beautiful House Rumah nie dikatakan milik pemain bola sepak terkenal iaitu Ronaldinho. Kita pun kalau ade rezeki nak jugakkan rumah macam nie kan? InsyaAllah, kalau kita usaha dan bertawakal kepada Allah, kita akan dapat dengan izin-NYA. Tapi agak-agak kalau rumah kita macam nie, nak ke lagi kita pergi surau atau masjid? Dahla rumah-rumah biasa yang kita duduk nie pun tak terpergi..inikan pulak bila duduk rumah cani…huhu…

 

Bayi Paling Cantik Di Dunia

Most Beautiful BabyNama baby nie ialah Fatima daripada Morocco. Very da cute..nak baby cani kenala kawen cepat2 & berdoa kepada Allah. Allah tu Maha Pemurah dan tak mustahil dia boleh bagi kita baby yang cute cani kalau kita betul2 berusaha dan bertawakal kepada-NYA.

 

Air Terjun Paling Cantik Di Dunia

Most Beautiful WaterfallAir terjun nie terletak di Sungai Niagara, bersempadan antara US dan Kanada. Apa yang Skype tahu, air terjun Niagara nie terbentuk apabila glasier nie merosot pada pengakhiran zaman ais. Maknanya dah sampai masa air tu cair dan tahukah korang bahawa tempat ini telah dijadikan kawasan pelancongan dan juga sebagai satu sumber kuasa hidroelektrik.

“Sungguh indah ciptaan Ilahi kan? Sesungguhnya, Allah amat sukakan kecantikan.”

 

Mata Paling Cantik Di Dunia

Most Beautiful EyesOrang cakap mata budak nie cantik tapi Skype rasa ade yang lagi cantik kot. Diz gurl from Afghanistan. Tapi bila korang tengok betul2, ade something melalui jelingan mata budak tu.

 

Jambatan Paling Cantik Di Dunia

Most Beautiful BridgeJambatan tercantik…yap, memang cantik giler apabila malam. Jambatan nie terletak di Jepun. Skype tak pasti kat daerah mane and tak pasti ianya masih ade lagi ke tak selepas kejadian tsunami hari tu.

 

Kuda Paling Cantik Di Dunia

Most Beautiful HorseKuda tercantik nie dijumpai di Arab.  That’s nicekan..putih meletak giler tapi yang kat bawah tu yang tak tahan tuh..huhuhu..

 

Sesungguhnya apa jua yang ada di dunia ini adalah hak milik Allah. Kita hanya sebagai pemegang amanah-NYA, kita just pinjam kejap jer. So, beringatlah kita. Don’t be proud more what u have… :-)

8 comments:

Eiza GreenAppleKu said...

Memang cantik kesemua perkara paling cantik di dunia..

eiela said...

baby tuh cute

Latest Entri :
Panas Sebab Banyak Dosa

Jimie SC said...

@GA

Sesungguhnya Allah sukakan kepada kecantikan.. ;)

Taufan Bin Ribut said...

air terjun tu aku suke..

Jimie SC said...

cutekan..klu nak kena kawen tau..huhu

Jimie SC said...

@taufan

cantikkan air terjun tu..mmg hebat kuasa Allah Taala tapi syg kita skang nie xtakut dgn kekuasaan Allah.

AdaNaz87 said...

Subhanallah! Indah sungguh ciptaan Allah. (:

Jimie SC said...

@AdaNaz87

sguh indahkan naz? tp syg..kita masih derhaka kpd Allah wlaupun Allah telah berikan seribu keindahan dlm hidup kita..

Related Posts with Thumbnails