RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

03 December, 2010

Home » , » Kuliah Pagi Jumaat – Kahwin Cepat-Cepat

Kuliah Pagi Jumaat – Kahwin Cepat-Cepat

Assalamualaikum semua,

Hari nie hari Jumaat, 26 Zulhijjah 1431H bersamaan 03 November 2010. Entri pagi nie Skype just nak share video kuliah pagi yang disampaikan oleh Ustaz Azhar Idrus yang bertajuk ‘Kahwin Cepat-Cepat’. Selamat mendengar, semoga Allah merahmati kita. Amin..

Inspirasi untuk orang muda kawen awal…hehe…

Satu video lagi nie adalah video supaya kita muhasabah diri kita, sejauh mana hubungan kita dengan ibubapa. Dah berapa lama kita tak balik jenguk ibubapa kita? Pernahkah kita derhaka kepada mereke? Pernahkah kita mohon ampun kepada mereka? Selamat mendeangar…

Ya Allah, kasihilah ibubapa kami semua..

Sabda Baginda yang maksudnya :

Sesiapa yang berwudhu dan menyempurnakan wudhunya, kemudian dia (pergi ke masjid) untuk menunaikan Jum‘at, lalu mendengar dan tidak bercakap (ketika khutbah dibacakan), maka diampuni dosa-dosanya yang ada di antara hari Jum‘at itu dan hari Jum‘at berikutnya dan ditambah tiga hari lagi. Dan sesiapa yang bermain-main dengan anak-anak batu (ketika khutbah) telah berbuat sia-sia”.

(Hadis riwayat Muslim)

 

Salam Ukhwah,



6 comments:

princeduyong said...

kawin cepat...takut banyak buat dosa...

myranaqi said...

huhuhu..
i like the post..hihihi
kawen cpt2 yer

Skype Crew said...

@prineduyong

kena kwen cpt2..bkn tkt bnyk bt dosa jer tp dpt memperkembangkan umat Nabi Muhammad s.a.w.

Skype Crew said...

@myranaqi

ske sgt mira..hahah..buleh kawen doh mira tu...hehe

myranaqi said...

hihi..xpe ar bg skype dl kawen erk..nti mira follow hihihi

Skype Crew said...

@myranaqi

ek..myra dulula. skype xde org lg nie..hehe

Related Posts with Thumbnails