RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

12 October, 2010

Home » , » Apabila Sapi a.k.a Lembu & Ayam Mahal Di Indonesia [Gambar]

Apabila Sapi a.k.a Lembu & Ayam Mahal Di Indonesia [Gambar]

Assalamualaikum semua,

Entri kali nie bukan untuk bersikap rasicm dengan rakyat Indonesia tetapi untuk berkongsi dengan korang semua terutamanya umat Islam supaya berhati-hati. Walaupun ade sebilangan rakyat Indonesia yang telah melakukan pelbagai perkara yang tidak elok kepada kita(Malaysia) namun Skype tetap bersikap positif kerana marah dorang ade rasionalnya cuma caranya saje yang tidak kena.

Skype baru jer bercadang nak pergi bercuti ke Indonesia tapi bila terbaca satu info yang begitu menjijikkan nie terus Skype batalkan hasrat untuk pergi bercuti ke Indonesia. Tahukah korang bahawa di kebanyakan tempat seperti Jakarta, Bandung, Medan, Surabaya, Yogjakarta, Makassar dan Bali, mereka menggunakan TIKUS dan BABI dalam masakan mereka bagi menggantikan sapi a.k.a lembu & ayam yang mahal di sana.

Biasanya, mereka meletakkan tikus tersebut ke dalam Nasi Goreng Campur/Gila, Bakso Sapi & Satey. Tempat-tempat yang ‘noted’kan adalah gerai-gerai tepi jalan dan sekitar pasaraya…

Korang tak percaya ek..meh Skype tunjukkan gambarnya skali. Tak lalu Skype nak makan malam nie bila tengok gambar nie…aduyaii…

tikus yg sodapOh!Tikus yang sodap.

layur skaliTikus di layur…

cincang2Dicincang pula..memang macam ayam.

gaul tikusDigaul dengan rempah ratus…

jom masak tikus yg cuteMari memasak tikus…

siap utk dihidangSiap untuk dimakan..nyum3…

mantap bebMantap beb…memang best giler r ‘ayam’ nie…

bestnyerBestnyer kulit ‘ayam’ nie…makan pon sodap. 

Erm..lepas nie nak pergi melancong mane2 kena bawak dapur sendirila nampaknya..huhu…

dapur

Kredit to: Faradila Fara

9 comments:

Afiq said...

beringat jela sebelum nak makan tu.. yang penting bismillah dan doa makan jgn lupa :)

Skype Crew said...

btl tue fiq..kita mulakan dgn bismillah, InsyaAllah makanan kita selamat...

Fello Ariza said...

erkkk..tikus goreng? :|

Skype Crew said...

a'aa..tikus goreng bro..cane? nk rasex?

h A n Y S said...

bile tgk yg dah digorang tuh macammm......sedap je! hahaha~
anyway, kena hati2 lah dlm bab2 makanan skang ni, bkn kat indonesia je, kat sini pon kena alert jgk.. :D

Skype Crew said...

mcm sodap? hanys nk ke? Skype blh tlg masakkan...huhu..

btl tu hanys..kt mesia pn ade gk. sama2lah kita jaga psl nie k.. ;)

SyerAgh said...

sedap tu~

Lulu caldina said...

blueekkk..

adeh..

Skype Crew said...

Lulu: hehe..smpi bluek dye...

Related Posts with Thumbnails