RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

08 May, 2011

Home » , » Puisi Buat Ibu | Selamat Hari IBU

Puisi Buat Ibu | Selamat Hari IBU

Assalamualaikum & Salam sejahtera,

ibu4

U know what? Today is Mother’s Day & i have call my mum to say “Selamat Hari Ibu” & my mum very happy & sad to get the wish from me. From last night, I try to sleep early only for wake-up early in the morning to wish that.

For my mun, I will do anything for u as long as no violation of Islamic law. U are great mum for me mother. Since I was small, she always take care of myself carefully..if i should scolded, she will angry me for my goodness because when i was little i very naughty.

But, eventually..i became a faithful son because i realized that I was the only child of my family hope. And i am grateful to my father because sending me to Islamic’s school there where i got the good religous education. Thanks dad.

Here is poetry just for u mum… ;)

Ibu

Aku lahir tanpa apa-apa,
Engkaulah yang mengajariku segalanya,
Membesarkanku dengan segala upaya,
Berharap aku kan jadi orang yang berguna..

Ketika aku menangis dalam takut,
Engkaulah yang menenangkanku..
Dan ketika aku jatuh sakit,
Engkaulah yang selalu berada di sampingku..

Engkau menegurku ketika aku salah,
Engkau mengingatkanku ketika aku lupa,
Engkau menghiburku ketika aku sedih,
Engkaulah yang menyembuhkanku ketika aku terluka..

Kini aku telah dewasa,
Berusaha mengejar dan meraih cita-cita,
Berharap kan menjadi orang yang berguna,
Demi mewujudkan harapan dan impian keluarga..

Terima kasih ibu,
Engkaulah segalanya bagiku,
Tanpamu kini aku bukanlah apa-apa,
Kasihmu padaku tak kan terbalas sepanjang masa...

 

SELAMAT HARI IBU

@)-- SITI MARIAM BINTI SALLEH --(@

 

 

Salam kemaafan daripada anakmu IBU…



2 comments:

cik heroin said...

selamat hari ibu untuk ibumu, sejuk perut ada anak mcm kamu ^^,

Jimie SC said...

@cik heroin

than cik heroin... ;)

selamat hari ibu utk ibumu juga cik heroin..

Related Posts with Thumbnails