RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

11 August, 2010

Home » , , » Marshanda Tekad Bertudung?

Marshanda Tekad Bertudung?

soleha

Nama macam pernah dengar tapi di mana ya?Hu3…Alaa..yang berlakon citer Soleha tue. Ingatx? Kalau citer terbaru lak dia femes ngan sinetron Benci Bilang Cinta. Kawan Skype bagitau citer nie femes giler kat Indon, tu yang Astero ambik citer nie kot.

Kalau yang follow citer2 indon nie memang kenalla ngan si Marshanda nie atau lebih mesra dipanggil sebagai Chacha. Skype memang tak ikut citer2 indon nie sebab Skype memang tak minat sebab plot penceritaan dorang tak sesuai dengan jiwa Skype. Skype post pasal nie pun sebab ianya berkaitan dengan Islam.

Marshanda

Si Chacha nie sebenarnya tak bertudung tapi pada 12 Jun yang lalu dia berazam mahu memakai tudung buat selama-lamanya. Menceritakan pengalamannya, Marshanda, 21, berkata, dia sering mengikuti pengajian agama di Yayasan Darul Aitam di Jakarta Selatan.

Skype yakin pembabitan dia dalam sinetron2 keagamaanlah yang menyebabkan dia terarah kepada hal ini dan  Alhamdulillah, Allah telah membukakan hatinya untuk memakai hijab. Semakin memahami Islam, katanya, dia tidak hanya mahu menguasai teori, sebaliknya MEMPRAKTIKANNYA. “Pada mulanya saya mendalami pengajian hadis dan lama-kelamaan saya berasa SAYA DISAYANGI TUHAN.” “Kini saya mahu lebih dekat dengan DIA dan SAYA KINI MENJADI LEBIH TENANG.”

Skype harap dia boleh kekal dengan imej yang begitu & kalaupun selepas ini dia masih berlakon, Skype harap dia tahu batas2nya dengan lelaki yang bukan muhrimnya.

Semoga Allah memelihara dia daripada kemungkaran…Aminn.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails