RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

15 June, 2010

Home » , » 5 Rahsia Lelaki Yang Wanita Perlu Tahu [Part 1]

5 Rahsia Lelaki Yang Wanita Perlu Tahu [Part 1]

Assalamualaikum semua,

Rahsia Lelaki Kali nie Skype nak kongsikan ngan korang semua terutamanya blogger wanita mengenai rahsia lelaki yang patut korang tahu. Bukan mudah sebenarnya wanita nak korek rahsia daripada lelaki, sebab lelaki nie terkenal dengan sikap mereka yang kebal dengan rahsia. Tidak kiralah rahsia tersebut adalah rahsia yang baik mahupun tidak, itulah kekebalan lelaki yang susah untuk wanita tembusi. Tetapi, sebenarnya korang(wanita) boleh tahu sikap & kriteria seseorang lelaki tu dengan melalui gerak-geri dan perlakuan mereka. Dengan cara ini sedikit sebanyak boleh membantu korang untuk menilai seseorang lelaki…So, ape lagi..jom cokodok kat bawah nie…

1Korang perlu tahu yang lelaki tidak akan tertarik dengan seseorang gadis hanya kerana dia mempunyai bentuk fizikal yang menarik. Apa yang pasti, lelaki cukup senang sekiranya berdampingan dengan gadis yang bijak, boleh bersembang mengenai apa sahaja, dan tidak mengada-ngada tidak kena tempat.

2Lelaki juga mudah cair jika gadis yg mereka kenali menyokong minat dan hobi mereka. Contohnya, jika si lelaki meminati sukan bola sepak dan si gadis memberi sepenuh sokongan padanya. Pada masa sama, lelaki juga senang dengan gadis yang mempunyai persamaan dengan dirinya.

3Lelaki bukan seorang yang ‘mesra’ telefon! Itu perkara yang perlu korang ketahui wahai si gadis. Bagi mereka yang baru bercinta, jangan suka sangat kalau di awal percintaan si lelaki asyik dok berbalas SMS dengan kamu kerana ianya hanya sementara. Lelaki berSMS dengan kamu di awal percintaan adalah untuk mengenali kamu dengan lebih dekat dan menawan hati kamu sahaja. Setelah kamu bercinta selama 1-2 tahun si lelaki akan kurang berSMS dengan kamu kerana itulah sifat mereka. Dan kamu juga perlu tahu bahawa mereka(lelaki) lebih suka melakukan aktiviti lain selain berSMS.

4Fesyen! Lelaki memang fail pasal nie wahai kaum wanita. So, korang jangan dok marah2 kat lelaki sebab tak pandai nak berfesyen. Lelaki akan pakai apa yang dorang rasa selesa untuk dipakai, tak kiralah apa yang dorang pakai tue tak sesuai dengan dorang. Jika si wanita ingin menegur si lelaki mengenai pakaian mereka diharapkan tegurla dengan berlapik supaya si lelaki tidak terasa hati dengan anda.

5Majoriti lelaki akan berasa serba tidak kena apabila mahu mempelawa gadis yang mereka suka untuk keluar dating untuk kali pertama. Jadi, jika korang(wanita) berada dalam situasi sebegini, cuba untuk menenangkan lelaki itu dengan berbual-bual topik ringan dengannya misalnya mengenai filem terbaru sekarang atau lagu kegemaran mereka.

So, kepada wanita2 di luar sana yang sudah mempunyai teman lelaki tue faham2la ya. Janganlah dok ambik hati sangat dengan teman lelaki anda tue. He3..pastu kepada yang masih tercari2 tue, rahsia2 kat atas tu diharapkan dapat membantu korang memahami lelaki.

Tunggu 5 lagi Rahsia Lelaki yang Skype akan bongkarkan pada post yang kedua nanti k.

 

Adiosa!

21 comments:

iniAKU said...

bkn laku je, pompuan pon mlas nk layan sms..huhu

iniAKU said...

eh silap, typo error "laki" huhu

Skype Crew said...

pompuan pn mls nk lyn SMS ek skang izzah...xtau plak Skype...hu3...

iniAKU said...

aku la tu.hehe.. stakat tnye buat pe, dah mkn belom bosann kot :)

suaidah said...

miahahahaha!! :) haku tahu dah sume ni. TQ tq atas ingatan

ding dong said...

hehe...btul3

Skype Crew said...

same2..

klu suaidah dh tahu bgsla...Skype just nk ingatkan jer..hu3...

Skype Crew said...

nmpk cam pernah kena ctuasi cani je ding...he3...

aisyah hafika said...

wahh mcm ade betulnye lah. okayy i'm waiting for the second post. hehe :)

Skype Crew said...

mcm de btl? pkwe aisyah cam2 ke?hu3...

ok..nti Skype postkan part 2 lak... :)

berto said...

no.5 mmg gua stuju benar..ekekek

Skype Crew said...

await ko stuju bert...?

smlm ko kuar date ngn awek baru ke?hahaha

syuzana said...

5 perkara diatas memang betul :)
nak tunggu lagi next 5 rahsia lelaki...

Skype Crew said...

he3...tgu tau syuzana, nti Skype postkn yg 5 lg tu...huhu..

nana said...

bab no 3 tu kn, knp my bf suke sgt sms n call tak kire masa??? hahahaha...dari dlu smpai skrg x berubah2, means dr dia stdy smpai la dia keje skrg suke sms n call...kekeke

Skype Crew said...

erm..meb bf nana tlalu sygkan nana kot.
untungla nana dpt bf camtu...

tahniah nana...hu3...

Liyana said...

ini saya setuju.. heee..
saya sgt malas melayan sms... apatah lagi telepon..
kena ubah ni.. bahaya... hahaha

Skype Crew said...

liyana xsuke ek?erm...jd slhla tanggapan Skype pd pompuan yg dorang suke men sms.hu3...

caliph said...

#4 tu kurang setuju ar.. mmg ada yg x kisah, pakai ikut sempat jaa.. tp sy akan pakai yg sesuai & selesa.. dh jadi rutin tuu :)

Skype Crew said...

mst ko sorang yg mnjaga pnmpilan caliph...bgs2. nti rmi r awek usha ko..hu3...

gelasmilohijau said...

tak la.. laki skg pandai fesyen per.. ciri2 5 diatas tu jenis lelaki yg low profile je. yg lambat matang. tp pandai wat lawak. trust me.

bonus: sape yg dpt laki camni, die, sangat setia..! untung la sape dapat.

Related Posts with Thumbnails