RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

22 February, 2010

Home » » EPL

EPL

Salam,


Seperti yang kita ketahui English Premier League @ EPL adalah salah satu liga bola sepak yang terkenal. Rata-rata penduduk dunia mengenali team-team yang bertanding dalam liga ni dan mempunyai team favourite masing2.
      chelsea board 
Ak pun tak terlepasla untuk meminati team-team yang terdapat dalam Liga Perdana Inggeris nie. Mungkin sesetengah yang membaca entry ak kali sudah tahu ape team feveret ak sebab anda mungkin sahabat, keluarga, sepupu @ sepapat ak...So, kepada yang tidak tahu..ak adalah peminat setia dan sejati Chelsea. Adakah anda meminati Chelsea? Jika YA...sebut HOORAY!!! Errmm..ade kaitan ke?Hahahaha...

Pertama skali kenapa ak memilih Chelsea sebagai team feveret ak adalah kerana Chelsea is Da Best of The Team...(ayat biasa untuk memuji team sendiri). Sebenarnya, ak start minat bola sepak ni adalah mase tingkatan 5. Masa tu pengetahuan ak pasal bola masih ciput dan ak masih ingat lagi orang yang paling minat bola sepak pada masa tu adalah Peja, sahabat ak semasa di Wataniah dulu.


Pada dasarnya ak memilih Chelsea sebagai team feveret ak kerana Chelsea adalah antara team yang yang hebat dan mempunyai pemain2 yang superb. Selain Chelsea...team lain yang memberikan persaingan yang amat adalah Arsenal, Liverpool dan ManU. Ikhlas ak katakan bahawa ManU juga adalah antara pilihan untuk ak pilih menjadi team fevret ak satu ketika dulu. Namun disebabkan penyokong ManU pada masa itu ramai dan terdapat sebilangan besar penyokong ManU yang "agah"(mendabik dada)...so, secara automatic ak memilih Chelsea sebagai team fevret ak.

Sejak dari itu, ak berazam dan berharap Chelsea dan team2 lain dapat membenam ManU dan dapat menyedarkan penyokong2 ManU yang mendabik dada itu. Kalau setakat merasakan team mereka hebat xpe tapi yang menyebabkan ak dan sesetengah penyokong lain marah dan tidak berpuas hati adalah kerana sikap keangkuhan penyokong2 ManU. Jujur ak katakan, ak juga meminati pemain2 ManU tetapi disebabkan penyokong ManU yang sebegitu, sekarang ak da mula s*cks pemain ManU.

Namun keprofesionalisme ak terhadap bola sepak masih tinggi, apabila ade perlawanan yang membabitkan Chelsea dan ManU...semestinya ak akan menyokong Chelsea tetapi pada masa yang sama ak juga mahukan ManU bermain secara baik (fair play). Just It!!!

3 comments:

Azuan said...

tak kisah pasukan mana lawan..asal game mantap huhuu..

p/s : aku sokong liverpool ekeke

jimie said...

betul2...ak pn xksah team mane2 pn.janji team masing2 main ngn bgs..baru best penonton tgk...huhu...

keep it up liverpool...ade harapan lg tue...

kaChaNG_dEwa said...

yehuuuuuu..aku bagi 5 bintang.hahaa..aku ska MU time ada VERON.pas VERON pindah terus aku pindah gak kat CHELSEA.sampai sekarang..kadang-kadang panas gak tlinga kalu nengok game ngan fan MU.ngan fan team lain takde plak camtu.napa ntah aku pon tak tau..

Related Posts with Thumbnails