RSS Feeds

Artikel Sepanjang Minggu Ini

12 January, 2012

Home » , , , , , , , » Rumah Wardina Safiyyah Dimasuki Perompak

Rumah Wardina Safiyyah Dimasuki Perompak

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua,

wardina

Masa SC tengah surf internet pagi nie (12 Jan 2012) dalam pukul 5 pagi, tiba-tiba SC ternampak status twitter Wardina Safiyyah melalui facebook yang mengatakan bahawa beliau telah dirompak. Status tu telah dibuat pada pukul 4:50 pagi.

Rumah Wardina Dirompak 

Dan kalau mengikut status yang dibuat oleh beliau, rumah beliau baru sahaja dirompak lebih kurang pukul 4:00 pagi - 4:45 pagi. Mengikut statusnya, rumah beliau telah dirompak oleh pekerja Indon dan anak2nya berada dalam ketakutan.

Baca status beliau dari bawah ke atas.

Rumah Wardina Dirompak1

Selepas beliau membuat status, ade orang yang mungkin call beliau untuk bertanyakan berita mengenai rompakan nie tapi beliau tidak boleh jawab buat masa nie. SC pun tak tahu kenapa.

Wardina Safiyyah memberi sedikit info berkenaan dengan perompak tersebut iaitu perompak membawa beg dan berada di sekitar Ampang (Bukit Antarabangsa). Dan kepada sesiapa yang kat area tu skang bolehla tolong2 tengokkan kot ADE TERNAMPAK WARGA INDON YANG MEMBAWA BEG. Kalau ada info, korang bolehla call polis direct atau 999.

Video Penuh HD Countdown 2012 Bersama Ust Azhar Idrus & Zizan Raja Lawak di Shah Alam

Pada pukul 4:58 pagi, polis telahpun sampai ke rumah beliau dan mungkin beliau sedang memberikan maklumat skang kat polis. Dikhabarkan bahawa suaminya iaitu saudara Ikhwan telah dipukul oleh perompak bertopeng kerana marah sebab dorang takde barang kemas.

Baca status beliau dari bawah ke atas.

Rumah Wardina Dirompak2

Wardina juga mengingatkan supaya kita semua berhati-hati sebab skang musim pencuri masuk rumah nak CNY. SC tak pasti ape itu CNY..korang taux ape CNY?

Sape2 yang nak bagi info pasal pencuri tu atau nak lahirkan rasa simpati & nak memberi semangat kepada beliau, korang boleh contact melalui FB atau emails beliau.

Wardina menceritakan bahawa beliau sangat takut melihat 3 lelaki bertopeng membawa tongkat & parang kat dalam rumah beliau. Beliau telah bersembunyi di dalam selimut dengan anak-anak akibat ketakutan.

Aku Mat Rempit…Pengikut Setia Ustaz Azhar

Setakat pukul 6:10 pagi sewaktu cerita ini ditulis, tiada status update yang dibuat oleh Wardina Safiyyah. Mungkin beliau masih lagi trauma atau sedang berbincang dengan pihak polis.

Dari pihak SC, SC mengucapkan "Inna lillahi wa inna ilayhi raji'un" (Dari ALLAH kita datang dan kepada ALLAH jualah kita kembali).

Semoga Kak Wardina sekeluarga sabar dan tabah dalam menghadapi dugaan ini. Ini mungkin dugaan yang akan menguatkan lagi anda dan percayalah bahawa hikmah yang terdapat di sebalik peristiwa ini mungkin amat bermakna buat anda dan masyarkat nanti. InsyaAllah…

 

Salam Ukhwah,

6 comments:

Unknown said...

CNY tu Chinese New Year lor.

kesiannya dia. Sabarjelah dgn perangai org x bertanggungjawab.yg penting anak2 dia semua selamat

Eiza GreenAppleKu said...

Be alert..

Mirul said...

Terfikir seketika.. adakah aku duduk di bumi yang aman. Sampaikan di rumah sendiri pun tak merasa selamat. Oh dunia akhir zaman!

Jimie SC said...

@rozuan

oo..cny..igtkn CNN yg new ke ape. tula..sbrla bnyk2. meb Allah nk uji dia kot. Semog dia tabah. InsyaAllah.

Jimie SC said...

@GA

Yap..be alert bcoz dunia hr ini semakin bnyk cabarannya. Jd, kita semua perlu berhati2 & alert pd persekitaran.

Jimie SC said...

@mirul mcc kah??? kekeke..

dunia ok tp manusia je yg xoknyer.. penghujung dunia..

Related Posts with Thumbnails